Uitreiking certificaten door wethouder Alex Wekema aan de deelnemers cursus "Digisterker-Werken met de E-overheid"
1.Apr.2018
In de bibliotheek in Peize, gevestigd in het Dorpshuis, reikte Wethouder Alex Wekema aan vijf deelnemers de certificaten uit. In zijn toespraak benadrukte hij de waarde van deze cursus. Ook voor de gemeente heeft deze cursus veel waarde, doordat de inwoners via internet op directe wijze contact op kunnen nemen om diverse zaken te regelen. De cursist leert stap voor stap steeds meer via internet zelf te regelen. Hoe kun je informatie vinden bij de verschillende overheidsinstanties? Maar ook hoe je iets aan kunt vragen bij de gemeente, bijvoorbeeld een paspoort, of zorgtoeslag bij de Belastingdienst. Er zijn steeds meer zaken die je via internet regelt. Vaak is hiervoor een Digid nodig. Dit kan lastig zijn, vooral als je niet zo handig bent met een computer en met het internet. Er wordt veel aandacht besteed aan het aanvragen van een Digid. Ook wordt er veel aandacht besteed aan de veiligheid. De cursisten geven aan dat ze in de vier cursusmiddagen veel hebben opgestoken. De onzekerheid om via internet contact op te nemen met de overheid is verdwenen. De twee docenten waren heel positief over de inzet van deze groep cursisten.

Op de foto, van links naar rechts:
Roel van Genne (docent); Mevr. E.I. Dillema; Mevr. I. Kregel; Wethouder Alex Wekema; Mevr. J.A. Ensing- de Jager; Dhr. E. Bakker; Rob Schaank (docent). Mevr. G. Jansen-Harteveld staat niet op de foto.