Clientervaringsonderzoek Westerkwartier Wmo 2017
17.Sep.2018
De respons in het Westerkwartier lag gemiddeld op 43%. Tevens heeft een groot deel van de cliënten aangegeven mee te willen werken aan een verdiepend interview.
Mooie scores in het Westerkwartier. Geconcludeerd kan worden dat de scores in het Westerkwartier net als in 2016 gelijk met of boven het provinciaal gemiddelde liggen. Ook uit de verdiepende interviews blijkt dat het merendeel van de
ondervraagden (zeer) tevreden is over het contact met de gemeente. Het onderzoek richtte zich op de kwaliteit van de ondersteuning, de effectiviteit van de ondersteuning en het contact met de gemeente.
Een aantal geïnterviewde cliënten heeft suggesties gegeven om de dienstverlening van de gemeente verder te verbeteren. Ook gaf een aantal ondervraagden aan zich zorgen te maken over de dienstverlening na de herindeling. De Westerkwartiergemeenten gaan met deze suggesties aan de slag.
Het resultaat van het onderzoek is te vinden op de website van de vier Westerkwartiergemeenten. En via de
link http://clientervaringsonderzoek-wmo.nl/groningen/.