Het vervolg van de Genzelbahn, The Day After...
30.Nov.2019
Ingezonden - The Day After.....na alle hectiek over mijn verhaal, de media te woord gestaan. Hoe alles verdraaid wordt maakt me intens verdrietig. Ze zouden boos opgestapt zijn.....nee, ze hebben met tranen in de ogen en diep teleurgesteld de treinen ingeladen. Waarom kon er niet gepraat worden over het voorstel van de genzelbahn waarin tot in de puntjes uiteengezet was hoe de huidige baan kon blijven functioneren in het achter de rug om beklonken plan?
Een directeur die aangeeft al 6 jaar met ons in gesprek te zijn terwijl hij nog maar 2 jaar in dienst is?
De draaischijf bij de genzelbahn is het struikelblok, deze ligt de plannen in de weg. Maar zonder deze draaischijf kunnen de loc's daar niet rijden en hoe moet je dan toezeggingen doen? Er wordt door de coördinator Nienoord Spoor sinds deze met zijn plannen is gekomen geen vertrouwen gegenereerd binnen de Genzelbahn groep door de wijze waarop communiceert en ons ruimte geeft. Nou ja, het gebruik daaraan. En omdat wij dat vertrouwen niet hebben en krijgen, willen wij ons niet 100% vastleggen aan Nienoord. Als er sprake zou zijn geweest van wederzijds respect, openheid, transparantie en ruimte voor elkaars wensen, dan zou de Genzelbahn voor altijd op Nienoord haar rondjes rijden. Maar door de opstelling van de coördinator Nienoord Spoor zijn we bang dat als we in zouden zijn gegaan op het vastleggen van een langdurige overeenkomst ten aanzien van de locomotieven, dan had hij greep op de locomotieven en waren we overgeleverd geweest.
We hoefden niet weg zegt de directie van Nienoord en dat klopt. Het is alleen jammer dat hij voorbij gaat aan de keiharde leugens die in een brief per mail verstuurd is. Wij hadden nog steeds stille hoop op een goede afloop voor beide partijen, maar de brief heeft alles kapot gemaakt en vertrekken was de enige optie.
Tekst/foto Heidi van den Boogaard-Genzel©ï¸
Een directeur die aangeeft al 6 jaar met ons in gesprek te zijn terwijl hij nog maar 2 jaar in dienst is?
De draaischijf bij de genzelbahn is het struikelblok, deze ligt de plannen in de weg. Maar zonder deze draaischijf kunnen de loc's daar niet rijden en hoe moet je dan toezeggingen doen? Er wordt door de coördinator Nienoord Spoor sinds deze met zijn plannen is gekomen geen vertrouwen gegenereerd binnen de Genzelbahn groep door de wijze waarop communiceert en ons ruimte geeft. Nou ja, het gebruik daaraan. En omdat wij dat vertrouwen niet hebben en krijgen, willen wij ons niet 100% vastleggen aan Nienoord. Als er sprake zou zijn geweest van wederzijds respect, openheid, transparantie en ruimte voor elkaars wensen, dan zou de Genzelbahn voor altijd op Nienoord haar rondjes rijden. Maar door de opstelling van de coördinator Nienoord Spoor zijn we bang dat als we in zouden zijn gegaan op het vastleggen van een langdurige overeenkomst ten aanzien van de locomotieven, dan had hij greep op de locomotieven en waren we overgeleverd geweest.
We hoefden niet weg zegt de directie van Nienoord en dat klopt. Het is alleen jammer dat hij voorbij gaat aan de keiharde leugens die in een brief per mail verstuurd is. Wij hadden nog steeds stille hoop op een goede afloop voor beide partijen, maar de brief heeft alles kapot gemaakt en vertrekken was de enige optie.
Tekst/foto Heidi van den Boogaard-Genzel©ï¸