Onmogelijke opdracht voor leerlingen?
6.Feb.2020
Voor leerlingen in het voortgezet onderwijs is geen berg te hoog of geen brug te ver. Ze zoeken graag hun grenzen op en houden van uitdagingen. Laten we op school deze wilskracht benutten en hierop inspelen.
Op het Dr. Nassau College Norg kregen de leerlingen van klas 2 een onmogelijke
opdracht; organiseer een onvergetelijke bingo voor 80 ouderen. Vijf leerlingen willen bewijzen dat deze opdracht allesbehalve onmogelijk is. Bianca, Fleur, Ruben, Matthijs en Romy steken de hoofden bij elkaar en buigen zich over deze onmogelijke opdracht. Ze bedenken verschillende varianten op het bekende bingospel. Eén ding is zeker: het wordt geen standaard bingo waarbij de deelnemers stil zitten aan een tafel met een
bingokaart en een pen voor zich. De deelnemers gaan bingo spelen in het zwembad!
Volgens de 5 leerlingen trekken oudere mensen graag een baantje in het zwembad. Dus waarom dit spel niet spelen op een plaats waar de doelgroep graag vertoeft? Wekelijks vindt er therapiezwemmen plaats voor ouderen in Het Molenduinbad in Norg. Op vrijdag 7 februari van 8.45 tot 10:45 uur drijven in dat bad 90 ballonnen met getallen. De deelnemers werken in duo’s samen: één in het bad en de ander langs de kant met een bingokaart. Het duo dat als eerste alle ballonnen van hun bingokaart uit
het water heeft gehaald, wint deze bijzondere natte bingo!
Leerlingen van het Dr. Nassau College zetten zich graag positief in door het leveren van een actieve bijdrage aan de samenleving. Jaarlijks steken onze leerlingen met veel plezier de handen uit de mouwen om hun steentje bij te dragen aan de maatschappij. In dit kader wordt er gestreefd naar een constructieve samenwerking met uiteenlopende instanties binnen Norg en omgeving. De bedrijven binnen Norg waren dan ook erg enthousiast over deze onmogelijke opdracht en hebben diverse prijzen gesponsord.
Om deze opdracht voor de leerlingen extra uitdagend te maken, is er een wedstrijdelement toegevoegd. Alle leerlingen van klas 2 hebben een onmogelijke opdracht gekregen en strijden volgende week woensdag 12 februari tegen elkaar. Andere onmogelijke opdrachten waren: schrijf een nummer en kom daarmee op de radio, verbreek een wereldrecord of maak een promotiefilmpje voor de school met minimaal 3 BN-ers erin. Leerlingen worden uiteindelijk beoordeeld op doorzettingsvermogen en creativiteit. Oftewel: hoe zijn ze omgegaan met tegenslagen en lukt het om "out of the box" te denken? Een leuke en tevens leerzame opdracht, waarbij ze bewust worden van hun eigen kracht en dat van anderen. Want niets is zo onmogelijk als dat het lijkt!
Op het Dr. Nassau College Norg kregen de leerlingen van klas 2 een onmogelijke
opdracht; organiseer een onvergetelijke bingo voor 80 ouderen. Vijf leerlingen willen bewijzen dat deze opdracht allesbehalve onmogelijk is. Bianca, Fleur, Ruben, Matthijs en Romy steken de hoofden bij elkaar en buigen zich over deze onmogelijke opdracht. Ze bedenken verschillende varianten op het bekende bingospel. Eén ding is zeker: het wordt geen standaard bingo waarbij de deelnemers stil zitten aan een tafel met een
bingokaart en een pen voor zich. De deelnemers gaan bingo spelen in het zwembad!
Volgens de 5 leerlingen trekken oudere mensen graag een baantje in het zwembad. Dus waarom dit spel niet spelen op een plaats waar de doelgroep graag vertoeft? Wekelijks vindt er therapiezwemmen plaats voor ouderen in Het Molenduinbad in Norg. Op vrijdag 7 februari van 8.45 tot 10:45 uur drijven in dat bad 90 ballonnen met getallen. De deelnemers werken in duo’s samen: één in het bad en de ander langs de kant met een bingokaart. Het duo dat als eerste alle ballonnen van hun bingokaart uit
het water heeft gehaald, wint deze bijzondere natte bingo!
Leerlingen van het Dr. Nassau College zetten zich graag positief in door het leveren van een actieve bijdrage aan de samenleving. Jaarlijks steken onze leerlingen met veel plezier de handen uit de mouwen om hun steentje bij te dragen aan de maatschappij. In dit kader wordt er gestreefd naar een constructieve samenwerking met uiteenlopende instanties binnen Norg en omgeving. De bedrijven binnen Norg waren dan ook erg enthousiast over deze onmogelijke opdracht en hebben diverse prijzen gesponsord.
Om deze opdracht voor de leerlingen extra uitdagend te maken, is er een wedstrijdelement toegevoegd. Alle leerlingen van klas 2 hebben een onmogelijke opdracht gekregen en strijden volgende week woensdag 12 februari tegen elkaar. Andere onmogelijke opdrachten waren: schrijf een nummer en kom daarmee op de radio, verbreek een wereldrecord of maak een promotiefilmpje voor de school met minimaal 3 BN-ers erin. Leerlingen worden uiteindelijk beoordeeld op doorzettingsvermogen en creativiteit. Oftewel: hoe zijn ze omgegaan met tegenslagen en lukt het om "out of the box" te denken? Een leuke en tevens leerzame opdracht, waarbij ze bewust worden van hun eigen kracht en dat van anderen. Want niets is zo onmogelijk als dat het lijkt!