Zevenhuizen, Buslijn 3, de fietsers en de Wijk Oostindie.
6.Feb.2020
INGEZONDEN - Ergens in Maart 2018 werd er bekend gemaakt dat er 10 bomen werden gekapt in Zevenhuizen voor een verbeterde busverbinding naar Groningen, dat klonk toen best wel fijn voor de bus-reizende Zeuvmhuuster. De realiteit in 2020 leert dat de bus-reizende Zeuvmhuuster er helemaal niks mee is opgeschoten en dat de fietsers er ook niet veel mee opschieten, voor hun is het er niet veel veiliger op geworden.
De busbaan kruist nu de ‘’stille’’ kant, dus ook de fietsers, die moeten nu ineens goed uitkijken of de bus er aan komt. Wie er voorrang heeft is niet helemaal duidelijk. Ze kunnen ook rechtsaf de busbaan volgen, men fietst dan een mooi end door niemandsland heen, een auto kan en mag er niet komen. Er zal je daar maar wat gebeuren, in het donker of overdag. Dan kun je toch beter rechtdoor fietsen, daar staan nog wat huizen en komen er nog wat auto’s langs.
Uiteindelijk kom je dan bij de bushalte aan, daar waar het allemaal om is begonnen.
Een fatsoenlijke plek om je fiets neer te zetten is er niet echt, er staan tussen de bomen een paar hekjes maar lang niet voldoende.
Als je dan toch door fietst naar Leek dan heb je mazzel, dan mag je op de kruising voor de rotonde en op de rotonde gewoon door fietsen, daar heeft de fietser voorrang.
Kies je ervoor om vanaf de kruising bij de busbaan toch om door te fietsen en voor de ‘’veilige’’ weg te kiezen dan heb je bij de kruising richting de wijk Oostindie pech, daar mag je als fietser stoppen en goed uit je doppen kijken.
Er ligt daar veel geld maar helaas niet voor de bus-reizende Zeuvmhuuster.
De twee bushaltes van lijn 85 op drukke zijde bij de Jonkersvaart bestaan nog steeds, ook niet echt veilig, zou je denken. Was er dan geen geld over om aan het begin van dat lange stuk asfalt een bushalte en een nette fietsen stalling te plaatsen zodat Zevenhuizen er toch iets aan zou hebben. Of draait alles om de wijk Oostindie!
Als je even naar Roden fietst ben je en sneller en goedkoper in Groningen.
Maar de Wijk Oostindie heeft een betere busverbinding en Zevenhuizen is 10 bomen armer. Zal het dorp dan echt niet mee tellen, of is het wachten tot de Wijk Ostindie letterlijk in Zevenhuizen ligt. Wie het denkt te weten mag het zeggen.
De busbaan kruist nu de ‘’stille’’ kant, dus ook de fietsers, die moeten nu ineens goed uitkijken of de bus er aan komt. Wie er voorrang heeft is niet helemaal duidelijk. Ze kunnen ook rechtsaf de busbaan volgen, men fietst dan een mooi end door niemandsland heen, een auto kan en mag er niet komen. Er zal je daar maar wat gebeuren, in het donker of overdag. Dan kun je toch beter rechtdoor fietsen, daar staan nog wat huizen en komen er nog wat auto’s langs.
Uiteindelijk kom je dan bij de bushalte aan, daar waar het allemaal om is begonnen.
Een fatsoenlijke plek om je fiets neer te zetten is er niet echt, er staan tussen de bomen een paar hekjes maar lang niet voldoende.
Als je dan toch door fietst naar Leek dan heb je mazzel, dan mag je op de kruising voor de rotonde en op de rotonde gewoon door fietsen, daar heeft de fietser voorrang.
Kies je ervoor om vanaf de kruising bij de busbaan toch om door te fietsen en voor de ‘’veilige’’ weg te kiezen dan heb je bij de kruising richting de wijk Oostindie pech, daar mag je als fietser stoppen en goed uit je doppen kijken.
Er ligt daar veel geld maar helaas niet voor de bus-reizende Zeuvmhuuster.
De twee bushaltes van lijn 85 op drukke zijde bij de Jonkersvaart bestaan nog steeds, ook niet echt veilig, zou je denken. Was er dan geen geld over om aan het begin van dat lange stuk asfalt een bushalte en een nette fietsen stalling te plaatsen zodat Zevenhuizen er toch iets aan zou hebben. Of draait alles om de wijk Oostindie!
Als je even naar Roden fietst ben je en sneller en goedkoper in Groningen.
Maar de Wijk Oostindie heeft een betere busverbinding en Zevenhuizen is 10 bomen armer. Zal het dorp dan echt niet mee tellen, of is het wachten tot de Wijk Ostindie letterlijk in Zevenhuizen ligt. Wie het denkt te weten mag het zeggen.