Opvolger gezocht collecte voor KWF in Roden e.o.
26.Jan.2021
OPVOLGER GEZOCHT!

 

Al acht jaar coördineer ik de collecte voor KWF in Roden e.o. Deze vindt ALTIJD plaats in de eerste week van september.

Hoewel ik dit al die jaren met plezier heb gedaan, ben ik nu toch op zoek naar een opvolger, die de coördinatie over kan en wil nemen. Het mooist zou zijn, als iemand mij dit jaar komt helpen met alles, zodat ik je goed kan inwerken. Vanaf volgend jaar, wil ik het stokje dan graag helemaal overdragen

 

Wat wordt er van je gevraagd:

Ik begin meestal met collectanten mailen in mei. Een enkeling bel ik. Dan vraag ik of alle collectanten nog willen collecteren. Ik heb een Excelbestand, waarin ik alles bijhoud. Als iemand niet reageert op die mail, dan ga ik ervan uit dat iemand gewoon blijft collecteren en diegene krijgt dan ook (bijna) elk jaar hetzelfde busnummer en dezelfde straten. Het bestand is erg overzichtelijk. KWF wil liever dat je met Collecteweb online werkt, maar ik gebruik dat enkel voor de jaarlijkse bestelling. Als ik opzeggingen heb, probeer ik de vrijgekomen straten te verdelen onder de collectanten, zodat toch zoveel mogelijk straten worden gelopen.

 

Ik bestel ook de collectematerialen voor de hele afdeling (Norg, Peize, Veenhuizen, Een, Een-West). Deze worden bij mij bezorgd en deze verdeel ik, en dat wordt vervolgens bij mij opgehaald, door de afdelingen. In de loop van juli/augustus zet ik dan alle bussen voor Roden e.o. klaar en maak de collectetasjes klaar. Mijn wijkhoofden (6 mensen) halen deze bij mij op en zetten deze uit onder de collectanten en ikzelf breng er ook een aantal rond. Dat zijn er momenteel rond de 80.

 

Ik schrijf vooraf alle collectantenpassen en zet de bussen in elkaar. Hier kun je wel wat hulp bij gebruiken. En er zijn een aantal collectanten die wel willen helpen.

 

Na de collecte komen de wijkhoofden bij mij tellen. Ik leen dan altijd de telmachine van afdeling Leek. Ik plan de wijkhoofden in. Per wijkhoofd ben je ongeveer een half uurtje aan het tellen kwijt. Als alle geld is geteld, maak ik een afspraak met onze penningmeester en samen met haar ga ik dan alles storten bij de bank. Ik laat soms een persbericht plaatsen in de Krant over de opbrengst.

 

De wijkhoofden brengen dan nog de bedankkaartjes rond, met daarop de opbrengst en het bedrag dat in je bus zat. Ik bewaar alle collectematerialen op zolder, dus na de collecte verdwijnt alles weer naar boven voor een jaar. Eens in de zoveel jaar moet je een huldiging organiseren, voor de collectanten die 12,5, 25 etc. jaar lopen. Het is dus een flinke klus.

 

Wat voor iemand zoek ik:

- Een serieus iemand die begrijpt, dat dit een belangrijke taak is

- Iemand die absoluut 100% betrouwbaar is

- Iemand die goed kan plannen en overzicht kan houden

- Iemand die goed overweg kan met de computer (mailen, Excel, bestelling plaatsen, etc.)

- Iemand die hier echt tijd voor heeft. Dit is geen klus die je even snel afhandelt

- Iemand die opslagruimte heeft voor de dozen met busdeksels, hengsels, de bussen zelf en wat los materiaal

- Iemand die het niet eng vindt om af en toe een huldiging te organiseren (Ik doe dat meestal bij Het Wapen van Drenthe en onze voorzitter speldt meestal de insignes op)

 

Je mag me ook bellen, als je eerst meer wilt weten op 050-5014476. Ik hoor graag of er iemand is, die zin heeft om deze omvangrijke klus op zich te nemen.

 

Ik heb het acht jaar met veel liefde gedaan, ik hoop dat jij het de volgende acht jaar doet!

 

Met vriendelijke groet,

Marion Kassenberg