Hoe gaat het nu met Sjoerd en Klaas van Senk installatieservice?
5.Mar.2021
Vrijdag betekent een nieuwe 'Hoe gaat het nu met?'. Deze week het verhaal van Sjoerd en Klaas van SenK installatieservice. Hoe was de coronatijd voor hun tot nu toe? Je leest het hier.

Hoe gaat het met jullie?
"Het gaat goed met ons."

Kunnen jullie jezelf voorstellen aan de lezers van Ditisroden?
"Mijn naam is Sjoerd Detmar en samen met mijn vader Klaas Detmar zijn wij op 1 Januari 2005 gestart met SenK installatieservice (Sjoerd en Klaas).
Inmiddels zijn wij gegroeid naar een allround installatiebedrijf met 8 werknemers."

Hoe was de coronatijd voor jullie tot nu toe?
"Het klinkt misschien raar, maar wij hebben het niet minder gehad gedurende de coronatijd.
Wij konden aan veel dingen vernemen dat veel mensen thuis aan het werk waren en daardoor ineens plannen kregen om hun woning te verbeteren. En dan moet er ook een installateur bij komen.
De laatste 2 maanden was het wel even anders toen een monteur corona had en ik zelf ook in quarantaine moest.
Maar we blijven positief denken omdat wij gelukkig wel door kunnen gaan met onze werkzaamheden. Ik leef wel enorm mee met de middenstand die momenteel niets kan en mag doen en daardoor in enorm zwaar weer verkeren."

Waarvoor kan men allemaal bij jullie terecht?
"Wij zijn een allround installatie bedrijf waar je terecht kunt voor het vervangen van bijvoorbeeld een kraantje, lampje of cv ketel tot aan het verzorgen van een compleet (duurzame) installatie voor je nieuwbouwwoning.
Ook kun je bij ons terecht voor het verduurzamen van je woning doormiddel van bijvoorbeeld zonnepanelen, ledverlichting , infrezen van vloerverwarming en warmtepompen."

Hoe lukt het jullie om corona proof te werken, jullie komen ook bij mensen thuis?
"Ons gevoel zegt dat wij er goed mee om gaan, maar het valt voor ons zelf eerlijk gezegd niet mee om alle werkzaamheden corona proof uit te voeren, maar naar de klant toe lukt het goed. In de montage valt het niet te doen om 1.5 meter uit elkaar te blijven. Wel word er zoveel mogelijk met dezelfde collega’s samen gewerkt. Al onze monteurs beschikken over mondkapjes, desinfecterende handgel en desinfecterende schoonmaakdoekjes.
De klant doet vaak de deur voor ons open en zegt waar wij moeten zijn en trekt zich dan terug zodat wij onze werkzaamheden kunnen doen en als er overleg moet zijn gebeurt dit op ruim gepaste afstand.
Wat wel lastiger is, is het inplannen van onderhoudsbeurten aan de cv toestellen, veel mensen weigeren dit momenteel, wat wij natuurlijk begrijpen, maar het gevolg voor ons is dat wij het overzicht een beetje kwijt zijn. We dachten na de eerste lock-down het weer een beetje op de rit te hebben en toen kwam de tweede lock-down.
Dus langs deze weg wil ik dan ook klanten vragen als zij wel een onderhoud willen en nog niet door ons zijn gebeld om zelf even met ons te bellen, dan plannen wij alsnog het onderhoud in."

Aan wie willen jullie de vraag 'Hoe gaat het nu met jou?' graag doorstellen?
"Wij willen graag de vraag doorgeven aan Frank en Myrthe Been van Been Wonen."

Coby van Zanten©️