Hoe gaat het nu met Wouter Jager van de Primera?
14.May.2021
Eindelijk zijn er versoepelingen, maar het blijft een rare tijd. Dus we gaan nog even door met onze rubriek 'Hoe gaat het nu met?' Deze week het verhaal van Wouter van de Primera in Roden. Hoe was de coronatijd voor hem tot nu toe? Je leest het hier:
Hoe gaat het met jou?
"Goed! Het zijn natuurlijk rare tijden, maar ik ben blij dat ik en de mensen om me heen nog gezond zijn. De coronatijd heeft veel uitdagingen met zich meegebracht in de winkel. In december moesten we de deuren sluiten. Bezorgen en afhalen bleef gelukkig wel mogelijk. Hoewel dat voor ons toch wel even zoeken was: hoe bezorg je tientallen pakketten op een dag van Norg tot Nieuw-Roden en van Roden tot Haulerwijk? Dat was nog een hele uitdaging, maar het is ons gelukt. We zijn blij dat we sinds kort de klanten in de winkel mogen ontvangen. Dat is toch wel het aller leukste!"
Kun je jezelf voorstellen aan de lezers?
"Ik ben Wouter Jager van de Primera in Roden. Geboren en getogen in Roden en ik ben hier niet meer weg te slaan. 😉"
Hoe was de coronatijd voor jou tot nu toe?
"Het was een tijd vol met uitdagingen. Gelukkig kon de winkel een hele poos, met de bekende aanpassingen, open blijven. We hebben maatregelen getroffen om de klant zo veilig mogelijk te laten winkelen. Denk aan stickers op de vloer, mondkapjes dragen en spatschermen bij de kassa. Dat ging hartstikke goed. Totdat 14 december duidelijk werd dat ook de winkels moesten sluiten. Dat was voor ons een enorme tegenslag. De decembermaand is voor ons, net als vele andere winkeliers, een van de drukste maanden. Klanten komen bij ons voor een leuk kerstcadeau of om knallend nieuw jaar met een eindejaarslot of een mooie pot vuurwerk. De voorbereidingen om deze drukte aan te kunnen, waren al in volle gang. We hadden diverse acties voorbereid en zouden er buiten een verkooppunt creëren. Alles was al rond.
Die tegenslag hebben we met ons team snel kunnen ombuigen naar de dingen die nog wel konden. Al snel hadden we onze eigen bezorgdienst opgericht. Klanten konden bestellen via de mail, facebook, whatsapp of door te bellen. Dit werd heel goed opgevangen! Tijdens de Kerst en Oud en Nieuw periode reden we met vier tot zes personen rond om alle bestellingen te kunnen bezorgen. Daarnaast werd er heel veel online besteld via PostNL. Een deel van deze pakketten kwam bij ons pakketpunt binnen. Om de klant zo goed mogelijk te bedienen, hebben we ervoor gekozen om de winkel hiervoor open te houden. Pakketten konden afgehaald worden bij een balie aan de voorkant van de winkel.
Sinds 28 april zijn we gelukkig weer volledig open. We kunnen weer open een heerlijk gevoel om iedereen weer te kunnen ontvangen en zien. Wat ik heel mooi vind is dat bijna al onze vaste klanten weer wekelijks bij ons in de winkel zijn om iets te kopen of even langs komen voor een praatje. Dit geeft een heel goed gevoel!"
Waarvoor kan men allemaal terecht bij jullie behalve tijdschriften, kaartjes en dagbladen?
"Voor een gokje, een leuk cadeau of een prachtig boek ga je even naar Primera Roden. Je kunt bij ons terecht voor een cadeaukaart (meer dan 100 verschillende soorten), leuke cadeaus voor feest- of verjaardagen, spellen, de mooiste boeken, loten en FC Groningen Merchandise. Tijdens de coronatijd hebben we ons assortiment in spelletjes uitgebreid. Populaire dobbelspellen, zoals Qwixx, Keer op Keer of Clever zijn bij ons verkrijgbaar. Daarnaast zijn we onlangs een leuke nieuwe samenwerking aangegaan met BonBon Marc. Zij maken luxe bonbons. Feestelijk verpakt en gemaakt in Roden. En ook de echte sigarenliefhebber kan bij ons terecht. We voeren een breed assortiment en geven graag advies hierover."
Hebben jullie al eens een grote prijs uit mogen reiken namens de staatsloterij?
"Ja zeker! De hoofdprijs van €1.000.000 is al twee keer bij ons gevallen en ook de MINI COOPER prijs is al eens bij ons gevallen. Ook met andere loterijen zijn al een paar mooie prijswinnaars de deur uit gelopen: € 25.000 op de LOTTO en € 100.000 op het Miljoenenspel."
Aan wie mogen wij de vraag namens jou doorstellen?
"De vraag mag je doorstellen aan Bas Feenstra Zuivelhoeve Roden."
Hoe gaat het met jou?
"Goed! Het zijn natuurlijk rare tijden, maar ik ben blij dat ik en de mensen om me heen nog gezond zijn. De coronatijd heeft veel uitdagingen met zich meegebracht in de winkel. In december moesten we de deuren sluiten. Bezorgen en afhalen bleef gelukkig wel mogelijk. Hoewel dat voor ons toch wel even zoeken was: hoe bezorg je tientallen pakketten op een dag van Norg tot Nieuw-Roden en van Roden tot Haulerwijk? Dat was nog een hele uitdaging, maar het is ons gelukt. We zijn blij dat we sinds kort de klanten in de winkel mogen ontvangen. Dat is toch wel het aller leukste!"
Kun je jezelf voorstellen aan de lezers?
"Ik ben Wouter Jager van de Primera in Roden. Geboren en getogen in Roden en ik ben hier niet meer weg te slaan. 😉"
Hoe was de coronatijd voor jou tot nu toe?
"Het was een tijd vol met uitdagingen. Gelukkig kon de winkel een hele poos, met de bekende aanpassingen, open blijven. We hebben maatregelen getroffen om de klant zo veilig mogelijk te laten winkelen. Denk aan stickers op de vloer, mondkapjes dragen en spatschermen bij de kassa. Dat ging hartstikke goed. Totdat 14 december duidelijk werd dat ook de winkels moesten sluiten. Dat was voor ons een enorme tegenslag. De decembermaand is voor ons, net als vele andere winkeliers, een van de drukste maanden. Klanten komen bij ons voor een leuk kerstcadeau of om knallend nieuw jaar met een eindejaarslot of een mooie pot vuurwerk. De voorbereidingen om deze drukte aan te kunnen, waren al in volle gang. We hadden diverse acties voorbereid en zouden er buiten een verkooppunt creëren. Alles was al rond.
Die tegenslag hebben we met ons team snel kunnen ombuigen naar de dingen die nog wel konden. Al snel hadden we onze eigen bezorgdienst opgericht. Klanten konden bestellen via de mail, facebook, whatsapp of door te bellen. Dit werd heel goed opgevangen! Tijdens de Kerst en Oud en Nieuw periode reden we met vier tot zes personen rond om alle bestellingen te kunnen bezorgen. Daarnaast werd er heel veel online besteld via PostNL. Een deel van deze pakketten kwam bij ons pakketpunt binnen. Om de klant zo goed mogelijk te bedienen, hebben we ervoor gekozen om de winkel hiervoor open te houden. Pakketten konden afgehaald worden bij een balie aan de voorkant van de winkel.
Sinds 28 april zijn we gelukkig weer volledig open. We kunnen weer open een heerlijk gevoel om iedereen weer te kunnen ontvangen en zien. Wat ik heel mooi vind is dat bijna al onze vaste klanten weer wekelijks bij ons in de winkel zijn om iets te kopen of even langs komen voor een praatje. Dit geeft een heel goed gevoel!"
Waarvoor kan men allemaal terecht bij jullie behalve tijdschriften, kaartjes en dagbladen?
"Voor een gokje, een leuk cadeau of een prachtig boek ga je even naar Primera Roden. Je kunt bij ons terecht voor een cadeaukaart (meer dan 100 verschillende soorten), leuke cadeaus voor feest- of verjaardagen, spellen, de mooiste boeken, loten en FC Groningen Merchandise. Tijdens de coronatijd hebben we ons assortiment in spelletjes uitgebreid. Populaire dobbelspellen, zoals Qwixx, Keer op Keer of Clever zijn bij ons verkrijgbaar. Daarnaast zijn we onlangs een leuke nieuwe samenwerking aangegaan met BonBon Marc. Zij maken luxe bonbons. Feestelijk verpakt en gemaakt in Roden. En ook de echte sigarenliefhebber kan bij ons terecht. We voeren een breed assortiment en geven graag advies hierover."
Hebben jullie al eens een grote prijs uit mogen reiken namens de staatsloterij?
"Ja zeker! De hoofdprijs van €1.000.000 is al twee keer bij ons gevallen en ook de MINI COOPER prijs is al eens bij ons gevallen. Ook met andere loterijen zijn al een paar mooie prijswinnaars de deur uit gelopen: € 25.000 op de LOTTO en € 100.000 op het Miljoenenspel."
Aan wie mogen wij de vraag namens jou doorstellen?
"De vraag mag je doorstellen aan Bas Feenstra Zuivelhoeve Roden."