Waarom hyperautomation de toekomst is
21.Apr.2022
Waarom hyperautomation de toekomst is 

Wanneer je kijkt naar de mogelijkheden die je met hyperautomation kan bereiken dan hoor je al snel zeggen: Dit is de toekomst voor veel bedrijven. De vraag die je echter moet beantwoorden zonder mee te gaan in een bevestiging dat het de toekomst is, is de vraag waarom het de toekomst is. Daarom is het goed om meer informatie te hebben over hyperautomation.

Als je meer wilt weten over hyperautomation? Hier lees je er alles over. Maar om te kijken waarom het de toekomst is, is het goed om in het kort uit te leggen wat hyperautomation precies is en kan.

 

 

Wat is hyperautomation?


Hyperautomation is het automatiseren van processen binnen een bedrijf die een vaak terugkomen en een duidelijke manier van werken hebben. Bijvoorbeeld het betalen en invoeren van een factuur, de beoordeling van een subsidieaanvraag. Processen die nu vooral door mensen worden gedaan maar die met een goede data-analyse ook geautomatiseerd kunnen worden.

Vaak zijn deze processen tijdrovend en de kans op een menselijke fout blijft bij deze processen altijd aanwezig. Bedenk dat deze processen dus gedeelte overgenomen kunnen worden door automatisering en je snapt direct waarom de bedrijven die ermee werken roepen: dit is de toekomst.

 

 

Waarom zeggen bedrijven dit?


Waarom wordt gezegd dat hyperautomation de toekomst is door veel bedrijven? Het antwoord bestaat eigenlijk uit twee delen. Het eerste antwoord is dat deze vorm van automatisering sneller gaat en elk bedrijf wil natuurlijk op een gemakkelijke en snelle manier de zaken kunnen afhandelen.

De tweede reden is een veel complexere reden. De bevolking van ons land vergrijst. De werkloosheid is historisch laag en de vacatures die openstaan zijn er veel. De verwachting is dat er de komende periode veel mensen met pensioen zullen gaan en dat het aantal mensen dat kan werken minder zal worden. Dus de kans dat je als bedrijf nog voldoende personeel kan vinden om de processen binnen je bedrijf te kunnen blijven uitvoeren wordt daardoor ook minder.

 

 

Thuiswerken


Tel erbij op dat mensen na de corona crisis steeds vaker hun werk thuis willen kunnen doen en je ziet dat je als bedrijf met al die ontwikkelingen rekening moet kunnen houden. Het verder automatiseren van je bedrijf is daarom een manier om ook in de toekomst de werkzaamheden te kunnen doen die je op dit moment doet. Dat proces waarbij je werkzaamheden als het ware niet meer door personeel laat doen maar door software of bots, zorgt ervoor dat je voorbereid bent voor de toekomst.

Een toekomst waarin het normaal zal zijn om meer geautomatiseerd te doen omdat er een tekort is aan arbeidskrachten. Een bedrijf als You-Get is daarom uitstekend in staat om voor jou de processen in kaart te brengen. Meer over You-Get vind je hier.