Maak reclame voor je bedrijf, dienst of product met stickers
26.Aug.2024
Maak reclame voor je bedrijf, dienst of product met stickers
Marketingtechnieken zijn tegenwoordig bijna altijd digitaal. Er komt een scherm bij kijken, een programma, elektriciteit en vaak ook veel geld. Het is zo dat digitale marketing veelzijdig is en als dit goed wordt gedaan springt het ook direct in het oog.
Toch is er niet altijd een scherm, een internetverbinding of een stopcontact beschikbaar. Daarom zijn offline marketing methodes vaak nog breder inzetbaar. Helaas zijn we deze nagenoeg vergeten. Dit is dus dé kans om op een unieke manier reclame te maken. Stickers zijn dan een uitstekende optie om dat mee te doen.
Stickers als marketingtool
Voor relatief weinig geld kan je een grote hoeveelheid stickers maken en deze gebruiken als jouw offline marketing tool. Leg een stapel op de toonbank in winkels waar jouw doelgroep regelmatig komt. Deel ze uit als relatiegeschenken. Gebruik ze op beurzen, evenementen en bijeenkomsten. Hoe meer mensen je stickers in handen krijgen, hoe beter, omdat deze jouw boodschap op een leuke en onschuldige manier helpen verspreiden.
Hoe val je op met stickers?
Allereerst kun je stickers natuurlijk overal opplakken waar ze in het oog springen. Maar er is meer. Gebruik stickers om op de kleding van je personeel te plakken op een beurs zodat ze beter in het oog springen. Plaats een unieke sticker op je producten, zodat ze eruit springen in de schappen. Maak van je visitekaartje een sticker en deze is vast een stuk unieker dan de visitekaartjes van anderen. Bij een stickerwinkel krijg je vaak erg veel opties om uit te kiezen.
Verschillende soorten stickers
Naast al deze originele opties om te gebruiken, kan je ook nadenken over het soort sticker dat je wilt gebruiken. Er is dan van alles mogelijk.
Wees uniek met stickers
Stickers zijn een leuke offline optie om aan je online marketing tools toe te voegen. Hoe meer ze geplakt worden, hoe beter je opvalt. Het beste ga je naar een stickerdrukker en vraag je wat de mogelijkheden zijn. Er zijn allerlei opties om uit te kiezen. Lever een opvallende afbeelding aan en je offline marketing avontuur met stickers kan beginnen.
Marketingtechnieken zijn tegenwoordig bijna altijd digitaal. Er komt een scherm bij kijken, een programma, elektriciteit en vaak ook veel geld. Het is zo dat digitale marketing veelzijdig is en als dit goed wordt gedaan springt het ook direct in het oog.
Toch is er niet altijd een scherm, een internetverbinding of een stopcontact beschikbaar. Daarom zijn offline marketing methodes vaak nog breder inzetbaar. Helaas zijn we deze nagenoeg vergeten. Dit is dus dé kans om op een unieke manier reclame te maken. Stickers zijn dan een uitstekende optie om dat mee te doen.
Stickers als marketingtool
Voor relatief weinig geld kan je een grote hoeveelheid stickers maken en deze gebruiken als jouw offline marketing tool. Leg een stapel op de toonbank in winkels waar jouw doelgroep regelmatig komt. Deel ze uit als relatiegeschenken. Gebruik ze op beurzen, evenementen en bijeenkomsten. Hoe meer mensen je stickers in handen krijgen, hoe beter, omdat deze jouw boodschap op een leuke en onschuldige manier helpen verspreiden.
Hoe val je op met stickers?
Allereerst kun je stickers natuurlijk overal opplakken waar ze in het oog springen. Maar er is meer. Gebruik stickers om op de kleding van je personeel te plakken op een beurs zodat ze beter in het oog springen. Plaats een unieke sticker op je producten, zodat ze eruit springen in de schappen. Maak van je visitekaartje een sticker en deze is vast een stuk unieker dan de visitekaartjes van anderen. Bij een stickerwinkel krijg je vaak erg veel opties om uit te kiezen.
Verschillende soorten stickers
Naast al deze originele opties om te gebruiken, kan je ook nadenken over het soort sticker dat je wilt gebruiken. Er is dan van alles mogelijk.
~ Magnetische stickers: zoek je een minder permanente optie en stickers die je opnieuw kunt gebruiken? Dan zijn magnetische stickers een goed idee. Deze laten ook geen papier- en lijmresten achter en kunnen gemakkelijk worden verplaatst. Dat maakt ze ideaal als relatiegeschenk ook.
~ Raamstickers: ook raamstickers zijn een alternatief voor de standaard papieren sticker. Deze plak je bijvoorbeeld op je bedrijfsauto, op je vitrines of op je etalage. Het is ook leuk om ze uit te delen onder je personeel, partners en bezoekers.
~ Textielstickers: het is ook mogelijk om stickers aan te schaffen die van textiel zijn gemaakt. Dat geeft ze direct al een ander uiterlijk en je kunt ze gebruiken voor de kleding van je medewerkers.
~ Bedrukte tape: laat je logo, je bedrijfsslogan, je website of e-mailadres drukken op tape of op een rol.
~ Doming stickers: doming stickers zijn dikker dan gewone stickers en geven de afbeelding daardoor een 3D effect. Ze zien er luxer uit en springen direct in het oog.
Wees uniek met stickers
Stickers zijn een leuke offline optie om aan je online marketing tools toe te voegen. Hoe meer ze geplakt worden, hoe beter je opvalt. Het beste ga je naar een stickerdrukker en vraag je wat de mogelijkheden zijn. Er zijn allerlei opties om uit te kiezen. Lever een opvallende afbeelding aan en je offline marketing avontuur met stickers kan beginnen.