Zeer geslaagd NK voor MHC Roden Jong Dames 1.

21 jun. 2026

Zeer geslaagd NK voor MHC Roden Jong Dames 1.
Na een zwaarbevochten kampioenschap mocht MHC Roden Jong Dames onder de 25 afgelopen weekend aantreden op het Nederlands Kampioenschap in Schiedam. Een NK met heel veel grote clubs zoals Den Bosch, Amsterdam, Kampong (Utrecht) en Klein Zwitserland (Den Haag) om maar een paar te noemen. Een zware kluif waarbij de dag startte om 10.00 uur tegen Amsterdam in de bloedhete zon. De eerste 10 minuten waren moeilijk totdat de meiden hun eigen spel gingen spelen en goed tegenstand boden. Eindstand 0-2 verlies. Bij minimaal gelijkspel in de 2 de wedstrijd en winst in de 3 de zou een halve finale plek mogelijk zijn. Kampong uit Utrecht was de volgende topploeg die het tegen Roden mocht opnemen.
En wat was het spannend, Roden had kansen maar wist ze niet te verzilveren, Kampong tikte er net een binnen via de binnenkant van de paal. Eindstand 0-1 verlies. In wedstrijd 3 was Bemmel (Arnhem-Nijmegen) de tegenstander. Deze werd overtuigend met 3-0 winst aan de kant gezet zodat de dag juichend werd afgesloten. Na de kruisfinales bleek dat wij de zwaarste poule hadden geloot. Amsterdam en Kampong speelden de finale waarbij Amsterdam zich dit seizoen Nederlands Kampioen mag noemen. Al met al een geslaagde dag op het NK door dit damesteam van MHC Roden.
Foto: Harry Overakker

Deel deze pagina