Smullen én ontmoeten tijdens geslaagde editie van 'Samen Eten' in Nieuw-Roden

28 jun. 2026

Smullen én ontmoeten tijdens geslaagde editie van 'Samen Eten' in Nieuw-Roden

In het Dorpshuis van Nieuw-Roden stond zondagmiddag alles in het teken van gezelligheid, lekker eten en ontmoeting tijdens een nieuwe editie van Samen Eten. Ongeveer 25 inwoners schoven aan voor een gezamenlijke maaltijd en een gezellige middag. De deelnemers werden hartelijk ontvangen en genoten samen van een smaakvol, zomers menu.

Het menu viel goed in de smaak. Als voorgerecht werd een heerlijk koud soepje geserveerd, gemaakt van onder meer komkommer, groene paprika, munt en knoflook. De soep werd feestelijk afgewerkt met eetbare bloemen uit eigen tuin, een frisse start die perfect paste bij de warme zomerdag.

Daarna volgde een hoofdgerecht met kabeljauw in een romige citroensaus, geserveerd met aardappelsalade en wortelschijfjes. Als afsluiter stond een luchtige citroen-tiramisu op het menu. Bij de koffie of thee konden de bezoekers bovendien genieten van zelfgebakken cake.

'Samen Eten' is een initiatief van Bloeizone Nieuw Roden en wordt sinds begin 2025 iedere maand georganiseerd. Het doel is om inwoners uit Nieuw-Roden en de omgeving op een laagdrempelige manier samen te brengen. Voor een betaalbare prijs kunnen bezoekers genieten van een gezonde maaltijd én elkaar ontmoeten.

Met het initiatief wil Bloeizone Nieuw-Roden bijdragen aan de gezondheid en het welzijn van inwoners. Samen aan tafel ontstaan nieuwe contacten, wordt de onderlinge verbondenheid versterkt en krijgt eenzaamheid minder kans.

De organisatie kan dan ook terugkijken op een bijzonder geslaagde en vooral smakelijke middag, waarbij niet alleen heerlijk werd gegeten, maar ook volop werd bijgepraat en gelachen.

Foto's© Gerda Slotegraaf

Deel deze pagina