VOR bedankt stemmers: ondanks misgelopen prijs gloort nieuwe bus aan de horizon

22 jun. 2026

Bedankt voor het stemmen op de VOR.

Enkele weken geleden heeft de PR-commissie van de VOR heel veel mensen gevraagd om deel te nemen aan de actie van de ANWB ‘Stem op ons’.

Het ging om de actie waarmee de VOR € 10.000,-- kon winnen voor de nieuwe elektrische bus. Er waren in Drenthe 12 deelnemende projecten en dank zij de vele stemmen zijn we geëindigd bij de laatste 3 overgebleven projecten.

Maar helaas zijn we niet de winnaar geworden. We willen alle stemmers hartelijk bedanken voor hun deelname.

Voor de inrichting van de bus met een rolstoel lift en stoelen hebben we bij de gemeente Noordenveld subsidie aangevraagd. De gemeenteraad gaat hier binnenkort over beslissen. Het college heeft een positief advies gegeven aan de raad en we verwachten dat dit goed komt. In augustus kunnen we met de nieuwe bus te gaan rijden.

Ondertussen gaan ook onze recreatieritten gewoon door. Zaterdag 4 en 11 juli een rit naar de Friese Wouden met een koffiestop in Burgum bij De Plaets. Opgave kan tot 1 juli op ons kantoor (Rietdekker 11 te Roden) of door op werkdagen van 9.00-12.00 uur even te bellen naar 050-5011411. Zie ook onze website (www.vorbus.nl) bij recreatieritten.

Deel deze pagina